дават ми джип гранд чероки 2,5 тд 1998 за моята алфа 166 2,4 жтд 2000.и двете коли са много запазени и се чудя какво да правя.даваите съвети моля ви.алфата е 140 коня а джипа е 150 коня.
Известие
Collapse
No announcement yet.
алфа ромео 166 2,4 jtd 2000 за jeep grand cheroki 2,5 td 1998
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от blubest Покажи съобщениедават ми джип гранд чероки 2,5 тд 1998 за моята алфа 166 2,4 жтд 2000.и двете коли са много запазени и се чудя какво да правя.даваите съвети моля ви.алфата е 140 коня а джипа е 150 коня.Fiat Punto 1.4GT 1996
Hyundai Tucson 2.0 2007
Renault Clio 1.5 2019
-
Първоначално публикувано от blubest Покажи съобщениедават ми джип гранд чероки 2,5 тд 1998 за моята алфа 166 2,4 жтд 2000.и двете коли са много запазени и се чудя какво да правя.даваите съвети моля ви.алфата е 140 коня а джипа е 150 коня.Колегата pinko вече мина по този път , най-добре и той да сподели мнение , въпреки че неговият е по-новата генерация с 3.1ТД . С оглед на българската действителност като пътна мрежа - джипа е най-практичен
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v Distinctive
Fiat Punto Mk1 1.2 Fire
Ex: BMW E61 530 Xi
Comment
-
Първоначално публикувано от santo_traficante Покажи съобщениемоторите на черокито са гола водаеле тоя 2.5 е...
на едно място работи като трактор беларус
щом е с код на мотора vm бягай на далече
Много се кефя на хора, които говорят така само въз основа на прочетеното и подочутото тук-там.
Малко факти - моя 3.1 ТД (който си е същия матор като 2.5, но с още един цилиндър) работи на място доста по-тихо от предишната ми 166 2.4 ЖТД (която на празен ход тракаше като ненормална, може би заради веригата на маслената помпа, ама те всичките тракат така). Като цяло шума отвън на празен ход е сравним с другата ми Алфа 1.9 ЖТД, но интериорът е обезшумен значително по-добре от 156. Моторът на Жипа става по-шумен едва над 3000 об./мин, но това това са около 150-160 км/ч, а Жипа не е кола за движение с такава скорост. Най-добре се чувства при 120-130 км/ч, тогава работи с около 2500 об./мин.
А и вече съм минал близо 30 000 км за година и половина и двигателят работи напълно безотказно, като часовник - не си спомням подобно нещо да ми се е случвало с която и да било Алфа, нито дизелова, нито бензинова. На Гранда само наливам нафта и сменям маслото - това е. Не е светвала нито една предупредителна лампа на таблото, абе все едно не е почти 10-годишна кола. И на минус 18, и на плюс 35 пали от четвърт оборот. Сменял съм само консумативи като термостат, амортисьори, дискове и накладки, подгряващи свещи, някои тампончета, един температурен датчик, все пак колата е на 140 000 км (всичките свалени детайли си бяха оригиналните).
Единственото нещо, което е барано по матора, е сменения маркуч между горивния филтър и помпата - беше напукан и смучеше въздух, поради което след по-дълъг престой започна да пали доста трудно. Но проблемът беше отстранен буквално за 5 минути и ми струваше една бира за майстора.
Моторът има един конструктивен недостатък и трябва да се пази от прегряване и да не се гаси поне 3-4 минути, след като е каран по-пъргавко. Иначе може да спука глава. Но като всеки проблем си има и решение - слага се допълнителна циркулационна помпа, която да върти антифриза около 5 минути след изключване на двигателя. Аз обаче монтирах печката Вебасто и настроих нейната циркулационна помпа да върти по десет минути при всяко гасене на мотора. Това е.
Да не говорим, че поддръжката на Гранд Чероки (говоря за моделно семейство WJ - от 1999 до 2004 г.) е просто смехотворно евтина - термостат 19 лева, амортисьори (и предни и задни) по 84 лева парчето, при това оригинални Крайслер Мопар в БалкОн Стар (иначе има и по-евтини), 2 предни спирачни диска плюс накладки - 176 лева, 2 задни спирачни диска плюс накладки - 145 лева (дисковете са оригинални щатски Duratrail), тампони за стабилизиращата щанга и за биалетките (39 лева, общо са 10 тампона).
Иначе - нито за момент не съжалявам, че продадох 166 и си купих Жипа - въпреки че бях принуден от обстоятелството, че живея в България, където да се кара лека кола с клиренс около 9 сантиметра и гуми 235/45/17 е абсолютен мазохизъм.
Признавам, че Жипа не може да се кара като Алфата по завои, не е толкова стабилен, дори леко се полюлява, но пък вече престанах да треперя кога ще спраскам картера, кога ще сцепя гума и кога ще ходя да изправям джанти. Просто си карам. Гори доста повече от Алфата (средно около 8 на дълъг път, около 11-12 в града), няма същата динамика, особено при изпреварване, но пък съм спокоен, че ще стигна, накъдето съм тръгнал, независимо дали има огромни трапове, легнали полицаи, нарязан и заебан асфалт, дали пътя е наводнен, дали е паднал 50 сантиметра сняг и т.н. Не се плаши от високи бордюри, може да се паркира където ти хрумне, всички ти дават път и бягат като пилци (явно голямо черно Гранд Чероки внушава доста по-голямо страхопочитание от Алфа 166). Освен това автоматичната трансмисия е страхотен кеф, и то не само в града.
Изключително комфортен автомобил на дълъг път, относително безшумен до разрешените от закона скорости, забележително яки и ефективни спирачки (спирачен път 39,1 метра, измерен през 2001 г. при тестове на AUTO BILD), много удобен и практичен за семеен автомобил с огромен багажник (малкия ми син на 2 години заспива в Жипа веднага, кооето не се е случвало в друга кола, явно заради лекото люшкане). Изключително мощен и ефективен двузонов климатроник, много приятни екстри (електрически кожени седалки с подгряване и памет (дори и за радиостанциите и положението на огледалата), електрически регулируеми и сгъваеми, с подгряване, затъмняващо се вътрешно и външно огледало (шофьорското), много висококачествена аудиосистема Infitity Gold с незнам си колко високоговорителя и некъв огромен усилвател под задната седалка, темпомат, мултифункционален волан и какво ли още не. За проходимостта няма какво да говоря - перманентно двойно задвижване, цели мостове, клиренс 220 милиметра, три блокажа.
Продължавам да съм фен на Алфа, в момента дори съм председател на КАРБ, карам Алфи от 25 години, влюбен съм и се кълна в 166 (бях един от първите тук с такава Алфа), в момента имам и един Вагон (виж подписа), но за ЦЯЛАТА последна година съм го карал не повече от 1200-1500 километра. Само си седи в двора и му плащам данъците, застраховките и всичко останало.Last edited by pinko; d.m.y г., 18:33.
Comment
-
Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщениеМного се кефя на хора, които говорят така само въз основа на прочетеното и подочутото тук-там.знаеш ли
тези който се возят от зад хващат морска болест
то е люшкане и клатене
досега май си единствения който хвали този мотор
който е тръгнал да купува такъв джип търси 2.7црд
Колегата пита за 2.5 мотор който е абсолютен мъртвец и запален на едно място издава потресаващи звуци...по добре да си кара алфата
Volvo S80 D5 awd 2010г.
Comment
-
Първоначално публикувано от santo_traficante Покажи съобщениекойто е тръгнал да купува такъв джип търси 2.7црд
:
Абе точно 2.7 црд хич не ми го хвали - когато си купувах Жипа, бях приготтвил около 25 000 лева и се бях засилил да купувам баш такъв, но трима мои много близки приятели, които карат МЛ-и 270 цди ме ЗАКЛЕХА за нищо на света да не купувам кола с тоя матор - и като гледам кви проблеми имат колегите в офроуд-форума с ГЧ 2.7 црд и за кви цифри говорят, напълно разбирам защо ме посъветваха така. То не са дюзи (консуматив на всеки ~20 000 километра, които освен че трябва да се свалят с динамит, се налага и почти да се демонтира двигателя), то не са течащи нафтови помпи високо налягане, то не са дебиломери и компютри (на един колега му гори трети компютър - струва "само" 3200 лева), скоростната кутия на МБ също не е никак надеждна, постоянно забива грешки, като падне напрежението на акумулатора забива на 2-ра предавка (и трябва да се ходи да се чисти грешката), има десетина гадни датчици, които са луди пари....А 3.1 ТД, който наистина е относително архивна конструкция, няма дори дебиломер, само един МАП-сензор (120 лева) и една умна дюза. Тва е цялата "електроника".
Верно, 2.7 върви по-добре, малко по-безшумен е, но е много по-проблемен - това е първото поколение комън-рейл на Мерцедес и си е тояга.
Comment
-
Първоначално публикувано от santo_traficante Покажи съобщениетези който се возят от зад хващат морска болестто е люшкане и клатене
досега май си единствения който хвали този мотор
А и малкия ми син се чувства на дълъг път най-добре точно в Жипа - знаеш какво работя и че съм го возил в практически всякакви коли. Никъде не е заспивал толкова бързо и толкова непробудно. И никога не е повръщал в Жипа - докато в БМВ например (досега в новата 7-ма серия, Х5 и Х6, 5-та серия GT, новата 5-та серия и разните тройки) повръща задължително още след първите 10 завоя. В Lexus RX 450h също повръща, в Toyota Land Cruiser V8 също, да не говорим кво чудо беше в Infiniti FX50 S и Mercedes GL 420 CDI. Не знам защо е така, но е факт.
Освен това съвсем не съм единственият, който хвали този матор - отвори германския форум на Жип и виж кво пише за 3.1 и 2.7. Точно обратното на това, което битува като мнение в България.
Абе България е странна държава - някой джамбазин от Горубляне каже: "Тоя матор на VM е боклук" или "Алфите са италиански кошници и се трошат постоянно" - и целокупния бългаски народ им вярва като на ББ. Време е сами да си правим проучванията и да не вярваме на градски легенди.Last edited by pinko; d.m.y г., 19:22.
Comment
-
Първоначално публикувано от blubest Покажи съобщениеблагодаря за мненията само да добавя че мотора наистина е 115 коня но е чипосан на 150.даваите още мнения че скоро трябва да давам отговор.точната марка на джипа е гранд чероки лимитед 2,5 тд 150 коня 1998г.
Препоръчвам ти да се огледаш за Гранд Чероки 3.1тд като моето - вози по-добре, сериен автоматик, Limited са с Quadra Drive, доста по-модерен модел. А и заради лошата слава на матора е доста евтин.
Comment
-
Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщениеАбе точно 2.7 црд хич не ми го хвали - когато си купувах Жипа, бях приготтвил около 25 000 лева и се бях засилил да купувам баш такъв, но трима мои много близки приятели, които карат МЛ-и 270 цди ме ЗАКЛЕХА за нищо на света да не купувам кола с тоя матор - и като гледам кви проблеми имат колегите в офроуд-форума с ГЧ 2.7 црд и за кви цифри говорят, напълно разбирам защо ме посъветваха така. То не са дюзи (консуматив на всеки ~20 000 километра, които освен че трябва да се свалят с динамит, се налага и почти да се демонтира двигателя), то не са течащи нафтови помпи високо налягане, то не са дебиломери и компютри (на един колега му гори трети компютър - струва "само" 3200 лева), скоростната кутия на МБ също не е никак надеждна, постоянно забива грешки, като падне напрежението на акумулатора забива на 2-ра предавка (и трябва да се ходи да се чисти грешката), има десетина гадни датчици, които са луди пари....А 3.1 ТД, който наистина е относително архивна конструкция, няма дори дебиломер, само един МАП-сензор (120 лева) и една умна дюза. Тва е цялата "електроника".
Верно, 2.7 върви по-добре, малко по-безшумен е, но е много по-проблемен - това е първото поколение комън-рейл на Мерцедес и си е тояга.
навремето се бях огледал по тоя джип ама нещо бързо ми мина...по добре бензинов такъв...
а и "люшкането и клатенето" при джипките ме отказааз обичам да давам газ и затова си останах на леки автомобили.
Volvo S80 D5 awd 2010г.
Comment
Comment